Smolnik&Czarny – ślubne konsultantki Specjalizujemy się w kompleksowym organizowaniu ślubów i wesel.
Śledź nas:
Ślubne konsultantki > Blog  > MAŁE ABC O FOTOGRAFII ŚLUBNEJ CZ.3 UMOWA MŁODEJ PARY Z FOTOGRAFEM

MAŁE ABC O FOTOGRAFII ŚLUBNEJ CZ.3 UMOWA MŁODEJ PARY Z FOTOGRAFEM

 

We wcześniejszych wpisach z serii „Małe abc o fotografii ślubnej” poruszyłam temat wyboru fotografa ślubnego.  Na co warto zwrócić uwagę dokonując wyboru oraz jak przygotować się do sesji ślubnej, tak aby zdjęcia były najwyższej jakości .
W tym artykule przybliżę Wam kilka ważnych kwestii związanych z podpisaniem umowy z fotografem ślubnym. Jest ona bardzo ważnym elementem dla obydwu stron, gdyż staje się warunkiem rezerwacji daty.

Pary współpracujące z konsultantem ślubnym mogą liczyć na pomoc w kontakcie z fotografem oraz dopilnowanie wszelkich formalności.
Umowa z fotografem powinna zawierać wszystkie kluczowe informacje dotyczące zamówienia.

 

Najważniejsze z nich to:
• Określenie stron ( imiona, nazwiska, adresy, numery identyfikacyjne )
• Ustalenie przedmiotu umowy i terminu jego wykonania
• Uzgodnienie warunków rozliczenia
• Obowiązki stron w czasie wykonywania umowy
• Praw autorskie do zdjęć
• Prawa do wizerunku osób uwiecznionych na zdjęciach• Reakcję na losowe wypadki, niedyspozycję fotografa, czy zapewnia zastępstwo na porównywalnym poziomie jakości usług
• Postępowanie w przypadku powstania sporu pomiędzy stronami

Wszystkie postanowienia powinny być czytelnie opisane i zrozumiałe dla stron. Umowa powinna ustalać termin oddania zdjęć, ilość przygotowanych fotografii, na jakim nośniku będą znajdować się pliki itd.
Bardzo ważne jest, by klient został poinformowany o swoich prawach i obowiązkach wynikających z umowy. Musi wiedzieć na co się godzi. Powinien mieć świadomość, że na pewne kwestie fotograf nie ma wpływu, ale współdziałanie klienta z fotografem ma duży wpływ na jakość zdjęć.
Kończąc temat zachęcam do czytania umów, pozwoli to uniknąć późniejszych nieporozumień.

Share